Stiftelsens Syfte
Stiftelsens syfte är att främja kreativa personer med utbildning och personlig utveckling. Stiftelsens ämnar stödja personer eller organisationer vars insatser utvecklar kreativa personers möjligheter där stiftelsens ändamål är att:
• Främja skapandet av artister och kreatörer inom kreativa och kulturella branscher.
• Främja projekt och insatser som går i enlighet med stiftelsens syfte.
• Dela ut stipendium till personer som verkar inom stiftelsens område.
• Främja utbildning i kulturella branscher och därmed förenlig tillämpning.
• Samverka med andra stiftelser och fonder nationellt som internationellt.
• Dela ut stipendium till personer som har betytt mycket för utvecklingen inom kreativitet och underhållningsbranschen.
Stiftelsen är fristående, partipolitiskt och religiöst obunden.
Previous slide
Next slide

Introduktion

Introduktion

the house är ett fullständigt revolutionerande koncept som när det icensatts kommer att förändra branschen inom det kreativa & underhållning för alltid.

Diskussioner och möten med aktiva och kreatörer inom branschen har lett fram till the house koncept. Såsom medlemmar inom den kreativa industrin har vi sett alla utmaningar som har byggts upp genom åren. Denna webbplats visar dig konceptet som för första gången kommer att erbjuda sina förmånstagare en riktig 360-graders strategi i både professionella och privata delar av livet.

the house är ett fullständigt revolutionerande koncept som när det icensatts kommer att förändra den kreativa branschen för alltid.

Vi skapar det som alla önskar sig men ännu inte kunnat få tillgång till.

bakgrund

bakgrund

Inom populärmusik är ABBA en av de största musikaliska framgångarna som någonsin har kommit ut ur Sverige.

Bandets Producent Stickan Andersson var en pionjär när han upptäckte hur viktigt användningen av olika media var för marknadsföring av hans artister.

Det är intressant att notera att ABBA var en av de första musikgrupper för att marknadsföra sig själva med en kort filmvideo, som visade producenter och arrangörer vad gruppen hade att erbjuda.

Svenska producenter och musikskapare har haft en enorm framgång med internationella artister som Katy Perry, Beyonce, Celine Dion, Bon Jovi, Cher, N-sync, Rammstein, Backstreet Boys, Westlife och Britney Spears, för att bara nämna några. Detta gör Sverige per capita till det största och mest framgångsrika musikproducerande landet i världen.

Inom populärmusik är ABBA en av de största musikaliska handlingarna som någonsin har kommit ut ur Sverige.

Bandets tillverkare Stickan Andersson var en pionjär när han erkände hur viktigt användningen av olika media var för marknadsföring av hans artister.

Det är intressant att notera att ABBA var en av de första musikaliska handlingarna för att marknadsföra sig själva med en kort filmvideo, som visade producenter och arrangörer vad gruppen hade att erbjuda.

Svenska producenter och musikskapare har haft en enorm framgång med internationella artister som Katy Perry, Beyonce, Celine Dion, Bon Jovi, Cher, N-sync, Rammstein, Backstreet Boys, Westlife och Britney Spears, för att bara nämna några. Gör Sverige per capita till det största och mest framgångsrika musikproducerande landet i världen.

Våra professionella erfarenheter inom musik- och underhållningsindustrin ger oss den tro att huset kommer att ta Sverige till nästa nivå i den globala kreativa industrin. Detta kommer att vara ytterligare ett steg i rätt riktning och säkra en intressant framtid för de kreativa sinnena.

the house kommer att ge oss en stor möjlighet att sätta nya industristandarder och låta oss njuta av en frihet som vi aldrig tidigare upplevt.

the house

the house

the house är ett totalt koncept där all möjlig kreativitet inom Musik, Media Information, TV, Radio, Spel, Film och Fotografering kan sättas samman samtidigt, under samma tak.

the house kommer initialt att drivas som en ideell organisation där alla ansträngningar är inriktade på kreativitet – inte kortfristig vinst!

Byggnader kommer att utformas för att inspirera till kreativitet. Det kommer att stråla med innovativa möjligheter.

Ett stort fokus har lagts på att utveckla något exceptionellt och ingenting har sparats på miljön.

Ingenting har sparats på att extrahera det yttersta från varje kreativ eller aktiv person som gör att dessa kan uppnå det omöjliga.

Både medvetna och undermedvetna processer kommer att stimuleras till fullo.
the house kommer att sammansättas av människor från alla samhällsskikt samtidigt. Vi tror att dessa synergier kommer att vara avgörande för att lyckas med en utveckling av den kreativa processen.

the house kommer att utformas med tvärfunktionellt fokus som en viktig strukturell komponent.

Sociala mötesplatser kommer att användas genom att använda gemensamma områden för fritid, meditation, vila och nöjen. Detta är ett måste i en sådan superkreativ miljö.

Den normala arbetstiden i the house kommer att vara frivillig, det är möjligt att arbeta när som helst dygnet runt.

thehouse kommer inte att sakna någonting när det gäller kreativa miljöer.

Det kommer att vara möjligt att spela, äta, dricka, träna eller till och med mingla medan du är kreativ.

En säker och inspirerande miljö kommer att ges med alla nödvändiga mätningar som görs för att garantera säkerheten för alla krigare och naturligtvis de internationella kändisarna som besöker eller arbetar i thehouse.

Säkerheten inom thehouse kommer att högsta prioritet.

En säker och inspirerande miljö kommer att ges med alla nödvändiga och unika lösningarr som görs för att garantera säkerheten för alla verksamma och naturligtvis de internationella kändisarna som besöker eller arbetar i the house.

360 avtal​

360 avtal​

Inom musikindustrin är en 360-affär en affärsrelation mellan en artist och ett musikindustriföretag.

Företag överenskommer att ge finansiellt och annat stöd för artisten/konstnären, inkluderande direkta fördelar  samt stöd inom marknadsföring, turnerande och andra områden.

I sin tur samtycker artisten till att ge företaget en procentandel av deras framtida inkomstströmmar, ofta inkluderat försäljning av inspelad musik, liveuppträdanden, publicering, merchandise och mer.

the house har en annan inställning till detta koncept.

För första gången i den kreativa branschens historia kommer ett företag att erbjuda sina konstnärer och / eller kreativa personer ett riktig syn på 360-affären. Vi kan erbjuda våra medlemmar support / hjälp i alla aspekter i livet, både på den professionella sidan och på den privata sidan.

Vi kan erbjuda detta eftersom vi kommer att ha alla de saker som en konstnär någonsin kommer att behöva i någon aspekt “in house”.

den humanitära aspekten

den humanitära aspekten

Den humanitära aspekten av detta projekt är att skapa en plattform för så många unga och kommande talanger som möjligt.

the house kommer att vara öppet för alla som känner att de har en gåva som kan vara plattformen för hans eller hennes egen kreativitet och utveckling inom alla olika aktiviteter som vi kommer att driva.

Idag finns det inget forum i den här storleken där kreatörer och konstnärer kan uppnå sina mål utan press från politiska eller kommersiella aspekter. De kan känna sig trygga och samtidigt känna en tillhörighet tillsammans med andra kreativa sinnen.

All aktivitet kommer naturligtvis att ske under villkoren för rimlig kontroll men initialt utan betalningskrav. Resultaten bedöms utifrån individens egen kapacitet och potential, och där inriktning och behov dyker upp genom diskussioner och möten med erfarna personer inom respektive områden.

Efterfrågan på den främst ekonomiska kapaciteten enligt modernt ekonomiskt tänkande är ofta basen för de flesta synpunkter.

I the house ska alla dessa aspekter betraktas som sekundära. Kommersiell aspekt kommer att komma in i bilden senare. Vi tror att miljön i och runt huset kommer att skapa profiler och personligheter som sticker ut och blir framgångsrika och berömda.

Vår initiala icke-kommersiella strategi kommer på lång sikt att betala ut både direkt och indirekt.

De individer som vi kommer att arbeta med de som skapar en framtid inte bara för sig själva utan också för andra intresserade parter, organisationer och företag som kommer att generera alla möjliga spin-off-effekter som kommer att lyckas.

Vi har redan sett detta hända i Sverige inom musikområdet. Vi tror att potentialen är mycket större. huset kommer att bidra till potentialen inom utvecklingsområdet.

Genom skapandet av the house kommer olika grupper av kreativa värdigheter och konstnärsfraktioner att känna en känsla av tillhörighet och kreativ säkerhet som samhället ingenstans kan erbjuda idag.

Kombinationen av icke-kommersiella kortsiktiga kompromisser och vad the house kan erbjuda, garanterar en mänsklig insats i samhället som aldrig tidigare hittats.

Vår initiala icke-kommersiella strategi kommer på lång sikt att betala sig, både direkt och indirekt.

Utbildning/Träning

Utbildning/Träning

Utbildning kommer att ha en central position i the house. Genom att hantera vår egen utbildning av tekniker, producenter och mediepersonal i en ansluten kreativ miljö kommer vi att uppnå betydligt mer i termer av vad som kan förväntas.

Allt som samlas under samma tak skapar möjligheter för olika intressen att samlas nästan när som helst i klassrum, kaféer, gym eller andra platser inom the house.

Detta skapar forum där alla grupper, studenter såväl som konstnärer, tekniker och producenter, får en känsla och förståelse för varandra och de problem samt möjligheter de alla står inför.

Studenter kan studera hur det praktiska jobbet utförs, hur det är tänkt att uppfattas av mottagaren och hur slutresultatet kommer att se ut.

Det kommer att vara möjligt att följa och studera hela processen kring slutprodukten, från idéer och kreativt tänkande till en färdig produkt redo att distribueras.

Marknadsförings- och försäljningsprocessen med strategier, marknadsföring etc. kommer också att inkluderas i processen.
Fokus kommer även att läggas på utvärderingsprocessen, vilket är mycket viktigt för en konstnär att förstå.

Inget likt detta är tillgängligt eller möjligt att delta i idag.

Idag finns Ingen liknande verksamhet för en kreativ person att ta del av.

Tekniska System

Tekniska System

För att skapa maximal komfort, effektivitet och säkerhet kommer the house att vara utrustat med den senaste tekniken avseende samtliga system.

Dessutom kommer den senaste datateknologin att användas för att integrera alla möjliga system i organisationen som åtkomst, lokalisering, återkallelse, säkerhet etc.
the house kommer att vara vad visionen om ¨det intelligenta huset¨ handlar om.

Ett av målen med projektet är att automatisera och integrera alla system, skapa en miljö så bekväm och problemfri som möjligt. Det är viktigt att tekniken inte stör den kreativa processen.

Audioteknik/ Ljudkvalitet

Audioteknik/ Ljudkvalitet

Mellanrum mella ord behöver fixas till

Av naturliga skäl har ljudteknik och ljudkvalitet en dominerande roll i the house.

Världens största studiokomplex ska också erbjuda världens bästa ljudkvalitet.

Aspekten av ljudkvalitet är mångfacetterad och full av nyanser. Det är verkligen en mycket komplex fråga. En nödvändighet för kreativt arbete till fullo är flexibel utrustning som erbjuder oändliga möjligheter.

Allting som en konstnär, kompositör eller producent kan tänka på måste vara realiserbart. Alla arbetsredskap i The House kommer att vara på topp.

Således kommer de olika studiorna i the house att vara utrustade med dagens modernaste teknologier, men mycket måste anpassas för att tillgodose våra egna krav.

Det gäller stora delar av inspelningsverktygen, blandningskonsoler och digitala samt analoga redigeringssystem. Anpassning, både när det gäller ljud och video, kommer att vara avgörande för de monitorsystem som används i the house.

Monitorsystemet är på ett sätt de viktigaste verktygen i den kreativa processen. Om du inte hör eller ser vad du skapar är det svårt att förutse det exakta resultatet. I ett tidigt skede i projektet beslutades att alla bildskärmar i the house skulle sikta mot objektivitet och vara över alla trender. Eventuell färgning från pseudo-standarder ska undvikas. Ingen bildskärm i the house får lägga till karaktär till ljud eller bilder. Nyckelordet här är —- Full kreativ kontroll—- Allt bildskärmsystem, både för ljud och bild, ska vara exakt – dvs. kunna erbjuda High Fidelity i ordets verkliga betydelse. Objektiv information – Vad du ser eller hör – är vad produktionen kommer att sluta med på inspelningen.

Alla övervakningssystem som behövs i the house är redan utvecklade och redo för produktion, men för att säkerställa att vi kommer att vara världsledande också i framtiden kommer The House att vara utrustat med ett FoU-laboratorium, specialiserat på ljud och video.

Ett forskningsinstitut, aktivt sedan 1978, är redan bundet till projektet. Hittills har forskningen haft audiologi och psykoakustik som syftar till två- eller flerkanals musikproduktion som huvudämne.

Således kommer samtliga aktiviteter i the house redan att ha ett försprång. I början kommer labben att arbeta med interna ljud- och bildkvalitetsfrågor, men i framtiden har vi ambitionen att spela en viktig roll i internationella standardiseringsfrågor. Både inom området ljud och bild.

En av the house mest unika egenskaper är flexibiliteten.

Eftersom det är vår ambition att den totala flexibiliteten ska vara till hands, så att ett projekt kan hanteras parallellt i olika delar i the house olika platser och vara lätt rörliga om det behövs för att använda specifika resurser någonstans i the house unika infrastruktur.

Alla projekt kommer att lagras centralt. Att bära runt mycket material ska inte vara nödvändigt, eftersom allt som flyttas är information.

Den akustiska isoleringen mellan olika delar av the house kommer att vara extrem.

Inga aktiviteter kommer under några omständigheter att äventyras av läckage från närliggande aktiviteter.
Återigen är nyckelordet – Full Creative Control

Slutsats

Slutsats

the house är ¨det enda i sitt slag ¨ gällande teknisk infrastruktur med en unik humanitär aspekt, där vi inte har sparat något på något område för att uppnå essensen i den kreativa drömmiljön. Själva the house är så speciellt och erbjuder så mycket av allt som behövs för dess specifika syften. Ingen inom nöjesindustrin behöver vända sig någon annanstans för att uppfylla sina kreativa drömmar eller önskemål idag eller framöver. Vi välkomnar dig till the house för att förverkliga din framtid eller starta en karriär samt testa och pröva dina idéer.
Magnus

Magnus Ljungqvist

Progress on the house Foundation

Om du vill veta mer om framstegen eller prata med ett av våra team, vänligen ange ditt namn och kontaktuppgifter nedan eller ring gärna oss under normal arbetstid..

If you would like to find out more on the progress or speak to one of our team, please provide your name and contact details below or feel free to call us in normal working hours.

Om Stiftelsen

Om du vill veta mer om the house eller prata med ett av våra team, vänligen ange ditt namn och kontaktuppgifter nedan eller ring oss gärna under normal arbetstid.

Contribute to the house Foundation

Please provide your name and contact details and one of our team will contact you to arrange your contribution to the the house Foundation

Progress on the house Foundation

Coming soon to this page will the progress on the fundraising efforts for the the house Foundation.

If you would like to find out more on the progress or speak to one of our team, please provide your name and contact details below or feel free to call us in normal working hours.

About Foundation

The foundation shall fulfill its purpose by using its collected funds and its return by distributing grants or otherwise supporting natural and legal persons through an application procedure or in any other way that promotes the purpose of the foundation.

The purpose of the foundation is to promote creative people with education and personal development. The foundation’s purpose is to support individuals or organizations whose efforts develop the potential of creative persons.

The foundation’s first call is focused on promoting the creation of technical systems and infrastructure to help the development and well-being of creative persons and further development of support and mentorship aimed at those who today are unable to invest in a creative work role.

 Funds accruing to the foundation through the appeal should be used as an independent fortune to promote the foundation’s definite and enduring purpose.

If you would like to find out more on the the house or speak to one of our team, please provide your name and contact details below or feel free to call us in normal working hours.